Back to the top

Wie zijn wij

Phoenix Coverband
Phoenix is opgericht in 2009 door 2 vrienden en tevens neven Eddy van Belleghem [drummer] en Niels van Doorn [toetsenist]. Zoals verhalen van vele andere bands, is deze ook begonnen op de zolderkamer. Deze werd ingericht als oefenruimte en de zoektocht naar een zangeres, gitarist en bassist was in volle gang.  Na een aantal audities van diverse muzikanten was de band compleet. Onder de naam Unique Creation, in de volksmond misschien wel beter bekend als UC is de band gestart. In die tijd waren de bandleden allemaal nog studenten, en timmerden ze in de weekenden druk aan de weg op verjaardagen en kleine (familie) feestjes, om naamsbekendheid op te doen. Grotere festivals en kermissen volgden en zo konden zij zich naast hun werk bezig houden met hun grootste passie: de muziek. Een paar wisselingen van bandleden volgden. Daan van der Ham deed tijn intrede als nieuwe gitarist en Sam Lonis stapte in als nieuwe bassist.
 Toen de band steeds meer gevraagd werd en het repertoire werd uitgebreid is er in 2015 besloten om ook de band uit te breiden met een solo gitarist. De eer was aan Tim Laan om deze rol in te vullen. In januari 2017 is Melissa, de zus van Eddy, als leadzangeres toegetreden. Daarmee vonden de bandleden het tevens tijd worden voor een andere naam. En zo geschiedde; Vanaf 2017 is UC bekend als ‘Phoenix Coverband’. Een pakkende naam, fris en stoer!
Deze bandleden zijn gedreven en hebben een grote passie voor muziek. Vooral het laten herleven van de golden oldies van de vroegere jaren ’60, ’70 en ’80. Maar natuurlijk worden de ’90’s, de zero’s en de Top40 hits van vandaag niet overgslagen. Daarom hebben zij zich in het coverband circuit inmiddels gevestigd als echte Top100 en party coverband. De disco, vintage, crazy, rock, feest, het maakt niet uit!
Laat Phoenix je meenemen op een muzikale reis; een avond lang herkenbaarheid, jeugdsentiment en de meest fantastische hits om op te dansen!
VOLG ONZE FACEBOOK PAGINA OF INSTAGRAM PAGINA VOOR ALLE GEPLANDE OPTREDENS EN LAATSTE NIEUWTJES

Daan van der Ham

Slag gitarist